Varju Ildikó webdesigner

Az előző bejegyzésemben Erikáról írtam egy tanulságos történetet, aki egyébként kézműves webshopot üzemeltet, de sajnos nem elég körültekintően választotta meg a szakembert, akire az online megjelenését bízta. Ott tartottunk, hogy három különböző szaki dolgozott már a webshopján, és még mindig nem jó.

Az előző bejegyzést itt tudod elolvasni:

MIRE FIGYELJ, HA WEBOLDAL KÉSZÍTÉS ELŐTT ÁLLSZ, ÉS SZAKEMBERT KERESEL? (ESETTANULMÁNNYAL!)

Lássuk tehát, hogy végül mennyibe került Erikának ez az egész

A weboldal készítés díja legalább kétszázezer forint volt és a havi karbantartásra is kifizetett az egy év alatt közel százezer forintot. A SEO „szakértő” három hónapig foglalkozott az oldallal, amiért százötvenezer forintot kért. A szövegíró díját pontosan nem ismertem meg, de azt gondolom, legalább százezer forintot fizetett érte Erika. Ez már nagyjából több mint félmillió forint.

 

Erika most valódi szakértőt keres a webshopja rendbehozatalára!

Egy év alatt hiába kért bármit a webshop készítőjétől, azokat nem valósította meg! Végre lejárt a szerződés, így nem köti Erikát semmi, hogy továbbléphessen. Megtartottuk az első konzultációt, és mindketten azt éreztük, hogy egyszerre gondolkodunk, ugyanazokat a hibákat látjuk a webshopon, amiket a másik. Erika is érzi, hogy végre jó kezekbe került.

webdesign szakértő

Lássuk, mit kínáltam neki:

  • Mindenek előtt készítek egy teljes karbantartást, amelynek során
    • frissítem a 20!!! frissítésre várakozó összetevőt! (éves karbantartási díj fizetése mellett ilyen hogy fordulhat elő?)
    • készítek a weboldalról egy teljes biztonsági mentést. Ezt a munka végeztével is elvégzem, hogy a felújított webshop biztonsági másolatként meglegyen.
    • törlöm a felesleges bővítményeket, és a nem használt sablonokat
  • A webshop teljes főoldalát át kell alakítanunk.
    • Nincs a nyitó képen semmilyen értékajánlat, ami pedig nagyon fontos információ. Ennek rögtön az első pillantásra meg kell jelennie a vásárló szeme előtt, anélkül, hogy egyet is görgetett volna az egérrel. Tudjuk, hogy a látogatónak elég néhány másodperc arra, hogy eldöntse, jó weboldalt keresett-e fel, és milyen értéket kap itt a pénzéért.
    • Nincs meg a marketingüzenet! Pontosan milyen termékeket kínál, kiknek kínálja, mik az előnyei? Mivel fog gazdagodni, aki megvásárolja?
    • Rövid blokkok formájában tesszük közzé, hogy tulajdonképpen mi minden található az oldalon.
    • A megfelelő helyekre CTA gombokat fogunk elhelyezni, ezzel segítve a vásárlót, hogy merre menjen tovább.
    • Megjelenítjük az elégedett vásárlók véleményeit.
  • Teljesen át kell alakítanunk a webshop fejlécét és láblécét!
    • Egy felső vékony sávba teszünk egy olyan ajánlatot, amire mindenki felkapja a fejét. Ez lehet egy ingyenes szállítás, egy kuponkód, de akár egy hírlevél feliratkoztatás is, valamilyen kedvezményért, vagy tudásanyagért cserébe! A menüt ketté fogjuk bontani.
    • Lesz egy olyan menü, amelyben Erika vállalkozása mutatkozik be, ezek a weboldalkészítés során használt alap menüpontok. Egy informatív, jól felépített kezdőlap, személyes bemutatkozás, termékek bemutatása, elégedett vásárlók véleménye és egy részletes kapcsolati oldal.
    • A másik menübe kerülnek a vásárlással kapcsolatos menüpontok, mint maga a webshop – lebontva kategóriákra, a saját fiók, a vásárlás menete, a szállítás és fizetés feltételei, és maga a kosár oldal egy kis ikonnal.
    • Megjelenítjük a fejlécben az ügyfélszolgálat e-mail címét és telefonszámát, valamint a közösségi felületek ikonjait is, amelyek átvezetnek Erika oldalaira.
    • A láblécben szereplő hírlevél feliratkozáshoz ajánlunk valami értékeset cserébe!
    • Az oldal megnyitásakor állandóan felugráló hírlevél feliratkoztató pop-up ablakot megszüntetjük, mert rendkívül zavaró.
  • Az összes menüpont új aloldalon fog megnyílni, ezzel lehetőség lesz a részletesebb leírásokra, ami SEO szempontból is elengedhetetlen.
  • Ha már szöveg: kiegészítem a weboldal szövegeit
    • figyelemfelkeltő, ügyfélvonzó tartalmakkal, amelyek ösztönzik a vásárlót arra, hogy maradjon az oldalon és végső lépésként vásároljon.
  • Létrehozok egy blogot,
    • amelyben Erika megoszthatja „Így készült” tudásanyagait, tanácsot adhat kezdő kézműveseknek az eszközökre és alapanyagokra vonatkozóan, megoszthat érdekességeket, és mindent, amit szeretne.
  • Rendbeteszem a SEO-t,
    • hiszen azon kívül, hogy fel van telepítve a bővítmény, egyetlen oldalon, vagy terméknél sincs beállítva a kulcsszó, nincsenek meta leírások, külső és belső linkek, és a képeknek sincs alt tag beállításuk.
  • Pótolom a hiányzó adatvédelmi elemeket.
    • Elhelyezek egy süti tájékoztatót, valamint
    • kiegészítem a kapcsolati űrlapot is egy jelölőnégyzettel, amellyel az üzenetküldő elfogadja az adatkezelésre vonatkozó szabályokat.
    • Feltöltöm tartalommal az üres Impresszum oldalt, amelyben megnevezem a tárhelyszolgáltatót és elérhetőségeit! Ezek kötelezően előírt törvényi elemek!
  • Robotszűrést építek az oldalba.
  • Egyedi Fel a tetejére gombot alakítok ki, valamint
  • egyedi 404-es hibaoldalt is készítek.
Profi weboldal Varju Ildikó webdesigner

Nagyjából ennyi lesz a munka.

És mivel én sem dolgozom ingyen, Erikának ismét költsége keletkezik.

De azúttal azt fogja kapni, amit megérdemel: Egy jól működő, hasznot hozó weboldalt, ahol nemcsak szívesen időznek a potenciális vásárlók, de vissza is térnek.

Mindehhez adok Erikának jónéhány marketing ötletet, hogy mivel tud egyre előrébb kerülni a Google keresési találatok között, illetve hogyan tud a közösségi médiában is egyre több érdeklődőt magához csábítani.

Ha nem szeretnél végigmenni egy ilyen hosszas és keserűséggel teli úton,
ami nem mellesleg nagyon fájdalmasan megnyirbálja a költségvetésedet, akkor jobb, ha figyelmesen választod meg a szakembert, akivel dolgozni szeretnél.

  1. Mindig nézd meg a kiválasztott freelancer paramétereit legalább az alapján, amit a cikkem első részében bemutattam neked.
  2. Ha igazán jó, működőképes weboldalt szeretnél, akkor igenis bele kell tenned magad, ne csak várd a csodát.
  3. Alaposan körbe kell nézni, hogy milyen szempontok alapján választható ki a megfelelő szakember a weboldalkészítéshez.
  4. Tanuld meg, hogy melyik szakkifejezés mit jelent, hogy ne ülj kukán egy konzultáció alatt, és ne tudjon senki becsapni! Ehhez találsz egy FOGALOMTÁR menüpontot is a láblécben.
  5. Ne kapkodj, ne akard azonnal. Inkább legyen kész később, mert tovább tart az ideális jelölt kiválasztása, minthogy kapj egy rakás semmit!

Remélem, hasznos volt számodra ez a kis esettanulmány és a sok információ, amit megosztottam veled. Ha tetszik, nyugodtan oszd meg barátaiddal, akár a közösségi felületeken keresztül.

Ha weboldal készítés előtt állsz, kérj ajánlatot!

Kapsz egy 30 perces INGYENES konzultációt, amely semmire nem kötelez téged, viszont kiderül belőle, hogy tudunk-e együtt dolgozni.

Ha nem, az sem baj, nincs harag!

Köszönöm a figyelmedet!
Ildikó