+36 30 653 8439 hello@ildeesigner.hu

Viszonylag nagy weboldalad látogatottsága, de mégis alacsony a konverziók száma? Sajnos ez gyakori probléma a céges weboldalak esetében, de van rá megoldás, úgy hívják, hogy landing page.
A landing page (magyarul a kissé esetlen landoló oldalnak nevezzük) egy olyan általában egy lapból álló oldal a weboldalon belül, amelyet kifejezetten egy konverzió megvalósítására fejlesztettek ki. Ez a konverzió lehet hírlevél feliratkozás, dokumentum letöltés, termék vásárlás vagy szolgáltatás megrendelés.


Ahhoz, hogy egy landing page jól működjön, sokat kell dolgozni rajta. A látogató felé a lehető legtöbb olyan információt kell szolgáltatni, amely bizalmat és elköteleződést épít ki, ezzel a konverzió irányába mozdítva a folyamatot.
De hogyan lehet olyan landing page-et készíteni, amely nagy arányban konvertál? A megoldás sok apró részletben rejlik, az alábbiakban ezt próbálom megosztani veled.

Szüntess meg mindent, ami eltereli a figyelmet!

Ha egy landing page-ről van szó, a legfőbb cél a konverzió megvalósulásán van. Éppen ezért minden tartalomnak, minden funkciónak a konverzió megvalósulását kell szolgálnia.
Nézd végig a landing page-edet és távolíts el róla mindent, ami nem a hatékonyságot biztosítja. Példának okért a fejlécben szereplő menüpontok ilyen elemek.

Optimalizálj mobilra

A mobilról jövő látogatók szinte már minden iparágban túlsúlyban vannak az asztali géppel szemben. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy többen fogják mobilról látni a landing page-edet, mint asztali gépről. Ha több lead-et szeretnél, akkor teszteld le a landing page-edet mobilon és javíts ki minden hibát, amit találsz.
Manapság már minden weboldal reszponzív technológiával készül, ami azt jelenti, hogy az eszköz felbontásához igazodik automatikusan az oldal. Ennek ellenére nem árt egy ellenőrzés, hogy valóban hibátlan a működés mobilon. Sokszor egy aprónak tűnő hiba sok százalékot ront a konverziós arányon, amivel hosszú távon komoly bevételtől esel el.

Csökkentsd az űrlap mezők számát

Az űrlap mezők teszik lehetővé, hogy minél több információt bekérjünk a leendő ügyféltől, ami egy nagyszerű dolognak hangzik, sokan éppen ezért úgy gondolják, hogy ha a látogató már eldöntötte, hogy érdekli az ajánlatunk, akkor nem lesz ellenére jó pár információt megadni. De valójában ennek pont az ellenkezője az igaz. A landing page-ek átlag űrlap mezőinek száma 10 fölött van, ugyanakkor a weboldal elemzések pontosan kimutatták, hogy 5 mező felett drasztikusan nő az űrlap elhagyók száma.
A ok prózai, senki sem szeret akárcsak egy másodperccel is többet vesztegetni idejéből egy szükségtelennek tűnő adat megadása érdekében.
A magas konverziók érdekében tehát vágd meg erősen az űrlap mezők mennyiségét és próbáld meg mindenképpen 5 mező alatt tartani őket.

Állítsd a képeket a konverzió szolgálatába

Sok olyan landing page-el találkozom, ahol bár a szövegek egészen jól vannak megírva, de a képekre nem sok hangsúlyt fektetnek. Innen-onnan összeszedett semmitmondó stock fotók vannak elhelyezve az oldalon. Pedig ha a készítők tudnák, hogy mekkora figyelmet szentel a látogató az oldalon található képeknek, akkor biztosan gondosabban válogatnák össze őket.
Az üzenet ebben a pontban tehát az, hogy olyan képeket alkalmazz, amely egyedi és plusz információt hordoz a látogató számára. Például a terméket mutatják be használat közben, vagy egy robbantott ábra, amely a termék felépítését mutatja be, esetleg egy olyan kép, amely felnagyítva megjeleníti a termék egy-egy fontos részletét.
Ha semmitmondó képeket tudsz csak összeszedni, akkor inkább hagy ki őket.

Használj szemléltető videókat

Azok a landing page-ek, amelyek magasan konvertálnak, sok esetben használnak szemléltető videókat. Egy akárcsak 20-30 másodperces videó gyorsan és hatékonyan képes bemutatni egy terméket, szolgáltatást és ezzel felkelteni a látogató érdeklődését.
A szemléltető videókkal kapcsolatos elvárás, hogy rövidek és izgalmasak legyenek. Mivel a látogatóknak egyre magasabb az ingerküszöbük, csak akkor fogják végignézni a videót, ha az valóban pörgősen, egy másodperc unalom nélkül viszi végig a látogatót egy termék, egy cég vagy egy szolgáltatás bemutatásán.

Ne felejtsd ki a kapcsolatfelvételi lehetőségeket

Az oldal elhagyások egyik vezető oka az, hogy a látogató nem talál olyan kapcsolatfelvételi lehetőséget, amely az igényeinek megfelelne. Tehát hiába van ott mindenhol a telefonszám, ha a látogatónak az e-mail szimpatikusabb lenne. Éppen ezért törekedj arra, hogy minél többfajta kapcsolatfelvételi lehetőséget adj meg.
Legyen telefonszám, e-mail cím, közösségi média elérhetőségek, chat, cím, térkép és természetesen űrlap is.

A bizalomépítő elemek kulcsfontosságúak

Egy vállalkozás a saját termékéről, szolgáltatásáról gyakorlatilag bármit állíthat, amit csak a nyomdafesték elbír, ahogy mondani szokás. De ha ezeket a tényeket kvázi külsősök erősítik meg vásárlói vélemények formájában, akkor az sokkal hitelesebbé teszi az információkat.
A vásárlói vélemények mellett minden olyan tartalmat, amely erősíti a látogatóban az elköteleződést, bizalomépítő elemeknek hívunk.
Bizalomépítő elem lehet a vásárlói vélemények mellett, az értékelések, tanúsítványok, cikk említések, sajtóhírek, kiállítás beszámolók, publikációk.
A jó landing page-eken az érdemi információt valamint a CTA-kat, tehát a Call-to-Action gombokat ilyen bizalomépítő elemekkel bástyázzák körbe annak érdekében, hogy a kritikus döntési helyzetekben egy plusz támogatás adjanak a látogatónak.

Használj közösségi média hivatkozásokat!

Az ügyfélidézetek és értékelések mellett a közösségi médiahivatkozások is fontosak a bizalom kiépítése szempontjából. A közösségi média említések, valamint a követők, like-olók számának megjelenítése egyértelmű pluszt ad az elköteleződéshez a landing page-en.

Optimalizáld a Call-to-Action gombokat!

Az előbbiekben már szó volt a Call-to-Action gombokról, amelyet magyarul talán a cselekvésre történő felhívásként fordíthatunk, de jellemzően csak CTA néven hivatkozunk rájuk.
A CTA az egyik legfontosabb elem a landing page-en, ugyanis az erre történő kattintás váltja ki a konverziót, ennek hatására lesz a látogatóból hírlevél feliratkozó, dokumentum letöltő vagy éppen vásárló.
A CTA gombok formájának, színének, szövegének és pozíciójának megválasztása kritikus a konverzió megvalósulása szempontjából. Érdemes A/B teszteket futtatni annak érdekében, hogy az adott célközönség, valamint iparág környezetében a leghatékonyabb megoldást találd meg.

A/B tesztelj folyamatosan

Az A/B tesztelés lehetővé teszi, hogy az oldalon egy részt pl. nyomógomb szöveget vagy képet módosítva lemérd annak hatékonyságát. Az A/B tesztelő programok valós időben váltogatják a látogatóknak a két verziót, így mindenfajta torzítást kizárva kapsz pontos eredményeket arról, hogy melyik verzió bizonyul a hatékonyabbnak.
A/B tesztelni az alábbi részeket érdemes még:
• CTA gombok pozíciója
• CTA szövegezése
• Videók és azok pozíciója
• Fejléc szövegezés

Összefoglalás

A hatékony langing page tervezéshez próbáltam meg ebben a cikkben tanácsokat adni. Az itt felsorolt javaslatok általános érvényűek szinte minden területen, ugyanakkor ne feledd, hogy míg bizonyos dolgok működnek az egyik iparágban, az egyik célközönségre, mások teljességgel eredménytelenek lehetnek. Éppen ezért nem tudsz más tenni, mint tesztelni a különböző megoldásokat, míg meg nem találod közülük azt, ami a te esetedben a leghatékonyabbnak bizonyul.

Sok sikert kívánok!