A weboldal tartalmát te adod!

Egy weboldal készítő nem lehet a te szakterületed specialistája IS.
Épp elég a saját területén minél több információval rendelkeznie. Ebből a tudásból tud is neked átadni annyit, amennyi pont elég ahhoz, hogy zökkenőmentes legyen a kettőtök viszonya.
Tehát akármennyire is szeretné tudni például a fa nyílászárók egész életét – onnantól kezdve, hogy elhullott a mag az erdőben, odáig, hogy bezárták az ajtót – nem fogja tudni. Nem is kell neki tudnia! Neki csak az a dolga, hogy megfelelő helyekre és megfelelő tagolással elhelyezze a felületen!
Sok olyan weboldal készítő van, aki még ezt sem teszi meg, csak a szerkezetkész vázat adja át, a tartalom feltöltését pedig a tulajdonosra bízza!

Mindemellett szívesen megírjuk a szövegeidet, ha erre külön kitérünk az ajánlatban és a szerződésben. Ekkor figyelembe kell venni, hogy órákat, napokat fogunk azzal tölteni, hogy megismerjük a szakterületedet, összegyűjtsük az anyagot, egyeztessünk, tesszük mindezt 4000Ft/óra díjazásért. Aztán pedig megírjuk magát a szöveget, amelynek díjazása 1-2 Ft/karakter, attól függően, hogy mennyire bonyolult a tartalom.

A weboldal tartalma a te feladatod!
Te vagy a főnök! Bizony! 🙂

Pontosan meg kell fogalmaznod az igényeidet!

Amikor azt mondod, hogy neked tetszik a gipszjakab.hu weboldal, és te is ilyet szeretnél, akkor a weboldal készítő nem fogja tudni, hogy neked abban melyik alkotóelem tetszik.
Tetszik az elrendezése? Jók a színei? Látsz rajta egy bizonyos különleges megoldást, mit a sajátodon is szívesen látnál? Pont ugyanezeket a színeket szeretnéd használni? Tetszenek a betűtípusok, vagy betűméretek? Tök jó, hogy itt belóg, ott lelóg, stb? Az a jó, hogy jobbról beúszik, vagy épp tetszik az egész oldalas háttérkép?
Mert lehet, hogy te épp a képek hangulatára gondoltál, ő pedig elkezdi a betűket alakítani a bemutatott oldalhoz. Pedig te azt észre sem vetted. És nem érted, hogy a tied most miért nem olyan mégsem?

weboldal igények megfogalmazása fontos!
Légy pontos, fogalmazd meg világosan az igényeidet!

Az idő pénz

Tudtad, hogy a WordPress weboldalakhoz szinte naponta, de hetente biztosan jön ki valamilyen frissítés?
Addig amíg a weboldal nincs kész, nem került átadásra, addig a weboldal karbantartása is a weboldal készítő feladata.
Ezért egy átadott weboldal esetben havi karbantartási díjat szoktak számlázni, hiszen ez egy folyamatos rendelkezésre állást, folyamatos felügyeletet, frissítési, karbantartási munkavégzést igényel.
Tehát amikor azt hiszed, hogy semmi dolga vele, bizony tévedsz, mert ő a háttérben több órát azon dolgozik, hogy a te weboldalad egyszercsak teljes biztonságban kerüljön hozzád. Ezen felül mivel a képességei birtokában van, nem fog több munkát bevállalni, mert tudja, hogy a te weboldalad is befejezésre vár.
Tiszteld meg azzal a webesedet, hogy záros határidőn belül reagálsz a kérdéseire, vagy mondj véleményt a munkájáról, amikor kéri!

A weboldal készítés ideje pénzben is kifejezhető
A weboldal felügyelete is pénzbe kerül

Soha nincs kész a weboldal !

„Soha ne mondd, hogy soha” – de ez esetben ez nem igaz! Azt hitted, hogy elkészült a weboldalad és te nyugodtan hátradőlhetsz? Várod, hogy mikor kezdenek özönleni az emailek és telefonhívások?
A weboldalad a te online kirakatod. Úgy kell elképzelni, mint egy bemutatótermet, műhelyt, vagy üzlethelyiséget. Ott is kiszellőztetsz, karbantartasz, felújítasz és frissítesz rendszeresen. Ahhoz is kell szórólap, hirdetőtábla, vagy bármilyen reklám, hogy odataláljanak.
Nincs ez másképp a weboldaladdal sem!

Két dolog miatt állítom azt, hogy soha nincs kész! Az egyik az a folyamatos figyelés és karbantartás, a másik pedig a tartalomfrissítés és marketing. Ezek nélkül majdhogynem azt mondom, mit sem ér az egész!

A weboldal karbantartása nagyon fontos
Rendszeresen frissítsd és tartsd karban a weboldalad!

„Nem igazán tudom, hogy miről beszélsz!”

Amikor eldöntöd, hogy weboldalt szeretnél készíteni, akkor a legkönnyebb, ha azt hajtogatod, hogy „Te ehhez jobban értesz, csináld úgy, ahogy jónak látod!” vagy, „Sajnos én nem tudom, hogy mi ez, elmagyaráznád?”
Neked kell tudnod, hogy milyen funkciókat szeretnél a weboldaladba, és azok mire kellenek, illetve, milyen plusz tesznek hozzá a weboldaladhoz. Ha nem értesz hozzá, akkor irány a net! Üsd be a keresőbe, hogy „robotvédelem”, „keresőoptimalizálás”, „ GDPR”, és még sorolhatnám.

Természetesen segítünk, ha valamit nem értesz, azonban ahhoz, hogy birtokában legyünk a részletes tudásnak, rengeteg energiát, időt és pénzt áldoztunk a tanulásra.

Ezt nem tudjuk neked tíz perceben egy az egyben átadni.

Ne add az ártatlant! Nézz utána a weboldal készítésnek
Ne add az ártatlant! Mindennek nézz utána!