Tavaszi weboldal optimalizálás - Így frissítsd a honlapodat!

Tavaszi weboldal optimalizálás

Nem tudom, te hogy vagy vele, de én már irtóra vártam a tavaszt. Imádom, hogy ilyenkor elő lehet kaparászni a színesebb ruhákat, a virágok színesbe borítják az addig kopár ágyásokat, és ne feledkezz meg a weboldaladról sem, mert az is megérdemel egy kis felfrissítést! 

Lehet, hogy még mindig ott porosodnak rajta a tavalyi ajánlatok, vagy az utóbbi hónapokban kissé lelassult a betöltési sebesség, és már a Google is szigorú pillantásokat vet rá.

Most mutatok néhány frissítő ötletet, hogy a honlapod is virágba boruljon! Egy ilyen weboldal optimalizálás nemcsak tavasszal aktuális. Ellenőrizd és javítgasd folyamatosan, de legalább évente kétszer alaposan újítsd is meg. 

Először nézd át az egész oldalt friss szemmel!

Ha túl régen foglalkoztál vele, akkor garantáltan lesznek olyan részek, amelyeken érdemes finomhangolni.

Kezdd azzal, hogy végiggörgeted, és figyeld meg, mennyire érzed magad otthonosan. Ha még mindig büszkeséggel tölt el a hangulat, és egyértelműnek találsz rajta mindent, akkor a megjelenésen nem biztos, hogy változtatni kell!

De ne csak te nézd át, hiszen a te szemed már nem biztos, hogy látja azt, amit másoké igen! Kérj meg néhány korábbi ügyfelet, vagy vállalkozótársakat, hogy teszteljék le neked.

A következőkre érdemes kiemelten figyelni a weboldal optimalizálás során:

9

Szolgáltatások leírása

Még mindig aktuálisak a szolgáltatási csomagjaid? Ha vannak, amik nem jól mentek, azokat nyugodtan vedd ki a palettából, amik viszont nagyot futottak, azokat gyúrd át, frissítsd a leírást, egészítsd ki olyan részletekkel, amik ugyan eddig is jártak a csomagban, de nem voltak kiemelve, pl.

9

Árak

Biztos, hogy megfelelő díjakat alkalmazol? Figyelembe veszed a háttérmunkát és a kapcsolódó teljes infratruktúrát? Az adókat, szoftvereket, tagsági díjakat? Számolj utána, és ha kell emelj egy kicsit. Ha viszot úgy érzed, egy szolgáltatással túllőttél a célon, akkor nyugodtan vidd lejjebb a díját – erről igazából nem is kell tudnia senkinek. 😉

9

Nyitva tartás és elérhetőségek

Költöztél, telefont cseréltél, új e-mail címmel nyomod? Ezeket feltétlenül nézd át, sehol ne legyen elavult adat, hiszen csak akkor fognak tudni veled kapcsolódni, ha biztosan elérnek! 

9

Gombok, linkek

Minden egyes CTA gombot nézz át, hogy kattintásra hova visz, és az megfelelő-e úgy! Ha megszünt, vagy rossz linkre vezet, azt mindenképpen javítsd, mert ennek a Google sem fog örülni. Hátrébb sorolja a honlapodat. A gombok megjelenését is optimalizád. Ha túlságosan elveszik a honlapban, és nem teljesen egyértemlű, hogy az egy kattintható elem, akkor érdemes esetleg új színt, más betűtípust adni neki, esetleg valahogy kiemelni a környezetéből. 

Nézz meg minden szövegre vagy képre helyezett hivatkozást is! 

9

Blogcikkek

Ha az utolsó blogcikked még arról szól, hogy „hogyan készüljünk a karácsonyi hajrára”, akkor ideje egy tavaszi témával felfrissíteni. A látogatók szeretik az új tartalmakat, és a Google is hálás lesz érte. Gondolkodj el azon, milyen kérdéseket tesznek fel most az ügyfeleid, és írj ezekről! A friss blogcikkek segítenek a keresőoptimalizálásban is, hiszen új kulcsszavakat használhatsz bennük.

9

Betöltési sebesség

A sebesség kulcsfontosságú. Az emberek egyre türelmetlenebbek, és ha egy oldal több mint három másodpercig töltődik, máris veszíted az érdeklődőket. Használj egy gyors sebességtesztet, például a Google PageSpeed Insights-ot vagy a GTmetrix-et, és ha azt látod, hogy a weboldalad cammog, akkor ideje egy kis takarításnak! Tömörítsd a képeket, nézd át a felesleges bővítményeket, és gondolkodj el azon, hogy egy gyorsabb tárhelyszolgáltatóra váltasz. Egy jó tárhelyszolgáltató és egy optimalizált gyorsítótárazási rendszer csodákra képes!

9

mobil nézet

Még mindig rengeteg weboldal van, amely mobilon szétesik, vagy olyan apró betűkkel jelenik meg, hogy egy nagyító sem segítene. Teszteld le a saját oldalad telefonon, és ha valami nem stimmel, ne halogasd a javítást! A többség már mobilon érkezik, és ha ők nem érzik jól magukat, akkor bezárják a honlapot. 

9

adatvédelem és biztonság

Működik a weboldon az SSL? Ha nem, akkor azonnal járj utána, hiszen enélkül látogatókat veszíthetsz. Nézz utána a GDPR-nak is! A felhasználók ma már érzékenyek az adatvédelemre, és ha a honlapod nem biztonságos, az nemcsak a bizalmat rombolja, de a keresőmotorok is hátrébb sorolhatják. Az adatkezelési tájékoztató minden honlap kötelező eleme! 

9

vizuális elemek

Tavasszal minden színesebb, miért ne lehetne a weboldalad is egy picit üdébb? Nem kell drasztikus újratervezés, de egy kis színtuning, új betűtípus, vagy modernebb ikonok sokat dobhatnak az összképen. A letisztult, gyorsan átlátható dizájn most is trendi, szóval ha a honlapod egy kicsit zsúfolt, akkor érdemes néhány fölösleges elemet kipucolni. Az UX (felhasználói élmény) ma már nem luxus, hanem alapelvárás, így ha teheted, kérj visszajelzést a felhasználóidtól arról, mennyire érzik gördülékenynek a navigációt.

Szóval, ha eddig halogattad a weboldalad frissítését, most itt a tökéletes alkalom! Egy kis tavaszi nagytakarítással nemcsak szebb és gyorsabb lesz, de az ügyfeleid és a keresőmotorok is hálásak lesznek érte. Végezd el a weboldal optimalizálást, frissítsd fel a honlapodat, és élvezd a tavasz lendületét az online világban is!

Néhány tavaszi színpaletta

color palette 4592
color palette 4534
color palette 4496
Honlapkészítés blog Varju Ildikó webdesigner

Ha te is olyan weboldalt szeretnél, amely hosszú távon tökéletesen jól működik, bevételt hoz és a márkád igazi támogatója lesz, akkor érdemes tapasztalt szakembert választanod.

Az olcsó megoldások között lehet, hogy találsz olyat, amely elsőre vonzónak tűnik, de gondolj arra, hogy mit is veszel valójában.

Egy profi weboldal nem kiadás – hanem befektetés, amely bőven  visszahozza az árát. Bízz meg egy tapasztalt szakemberben, és lásd meg, milyen eredményeket érhetsz el vele!

Keress bátran, segítek! Kérj egy ingyenes, minden kötelezettségtől mentes beszélgetést, ahol elmondhatod az elképzeléseidet, én pedig bemutatom neked a lehetőségeket.

Hasznos tartalmakért kövess a közösségi médiában.