+36 30 653 8439 hello@ildeesigner.hu

9 különbség a „valamilyen” és a minőségi weboldal között!

Suzuki vagy BMW Mi a különbség a két autótípus között?

Lehet kapni a piacon leharcolt, huszonéves, fapados Suzukit, de lehet kapni fullextrás, soklóerős, kényelmes BMW-t is.

Ha csak rágondolsz érzed a különbséget!

Érzed a BMW jéghideg klímáját, ahogy szinte hang nélkül suhansz az autópályán, és belesüppedsz a kényelmes bőrülésekbe, ahogy a karod a kartámaszon pihen! És szinte érzed a Suzuki lehúzott ablaka mellett süketté váló füleidet, miközben még a rádiót sem hallod rendesen! ! Majd a Ferrariról is említést teszek később, de az már a prémium kategória!

Te mit választanál?

Alap, „valamilyen”, „semmilyen” weboldal -vagy minőségi weboldal! A választás a tiéd!
Most képzeld el!
Az autópéldánál maradva: mindkettő azonos célra lett kitalálva! El kell jutni A pontból B pontba, lehetőleg zökkenőmentesen és kényelmesen. Nem állítom, hogy az alacsonyabb komfortokozattal rendelkező eszközökkel nem érhetünk el eredményt. Csak kicsit izzasztóbb!

Miért is választanád a fapadosat?

Az sem mindegy ugye, hogy például egy üzleti tárgyalásra mivel érkezünk. És ahogy az autónk is építi vagy rombolja az imázsunkat, igaz ez a weboldalunkra is!

Mik azok a fokozatok, amik egy alap weboldalt megkülönböztetnek egy minőségi weboldaltól?

1. Egyértelműen bemutat téged!

Egy minőségi weboldal felépítése, szerkezete könnyen kezelhető, átlátható, egyértelmű. Megtalálja rajta a látogató, amit keres. Azt is tudnia kell, ha ő nem ezt keresi, amit mi hirdetünk!

Van, aki a rövid, „amerikai stílusú” weboldalakra esküszik, tehát gyakran csak egy egész monitort beborító kép fogadja a látogatót némi felirattal és navigációval, és van, ahol érdekes, izgalmas elrendezésben, kisebb nagyobb blokkokban jelenítjük meg a tartalmat, „Tovább!”, „Bővebben!”, „Ezt szeretném!”, vagy hasonló gombokkal.

A nagyon olcsón készülő weboldalak egyik fő hibája a rendezetlenség. Rendkívül gyakran feledkezik meg az oldal készítője arról, hogy pontosan bemutassa, hogy az oldal miről szól.

2. Precíz, pontos helyesírás és nyelvhelyesség!

Nagyon gyakran találkozom ordító helyesírási problémákkal. Nem mondom, hogy véletlenül nem csúszik be akár elütés is, de amikor több helyen is alapvető helyesírási hibát találsz, az nagyon kiábrándító. Én ilyenkor vissza is fordulok, és csendesen becsukom magam mögött az „ajtót”.
Aprónak tűnő, de ízig-vérig precíz embereknek azonnal szembetűnő, amikor például a menüpontok, vagy felsorolások egyike kis-, másika nagy kezdőbetűvel van írva. Bosszantó az is, amikor a mondatok után nem kerül megfelelő írásjel.  Ha már sablonnal dolgozik, akkor válasszon olyat, aminek a láblécéből el tudja távolítani a reklámsávot. Legyen szíves átírni a „Read more” feliratokat a gombokon, illetve egyéb angolul megadott feliratokat, szövegeket az oldal minden részén.
Ez is megkülönbözteti a minőségi weboldalt egy fapados weboldaltól.

3. Szövegtagolás

Az sem mindegy, hogy a weboldalon szereplő szövegek mennyire tagoltak. Vannak e megfelelő címek, alcímek megadva? A bekezdések, a mondatok nem túl bonyolultak e.
Az olvasó szereti gyorsan átfutni, és könnyen megtalálni, amit keres.

Ma már az is nagyon fontos, hogy a szövegek megfelelő betűmérettel és olvasható betűtípussal készüljenek. Ne legyenek a korábban oly divatos villogó és harsány színek, feliratok. Ne keveredjenek a különféle betűtípusok. Használjunk kétféle betűtípust, egyet a címeknek – egyet pedig a törzsszövegnek.

4. Korszerű alapokra épült!

Fontos szempont az is, hogy a weboldalunkat a legfrissebb technológiák szerint, a legújabb lehetőséget kihasználva készíttessük el. Például ne engedjük meg, hogy a CTA (Call To Action- cselekvésre ösztönző) gombok helyett szövegre linkelt „Klikkelj Ide” felirattal helyettesítse a weboldal készítője.

Tudnia kell az oldaladon az azonos stílusú és méretű CTA gombokat beállítani.
Nem kell sűrűn teletűzdelni vele az oldalt, hogy akármerre mész, kerülgetned kelljen, de azért nem árt néhány jól célzott helyen beépíteni az oldaladba!

5. A jó minőségű fotók használata elengedhetetlen!

Több apró részletre kell itt is kitérni. Ne legyünk restek az összes fotót olyan méretben és felbontásban tölteni fel az oldalra, ahogy kell! Az indokolatlanul nagy méretű fotók úgy lassítják be az oldalt, mintha a BMW-ből átülnénk a Suzukiba… A kicsire méretezett fotókat viszont csak kis méretben használjuk, mert ha túlnagyítjuk, szétesik, pixelesedik és elhomályosul. Törekedjünk itt is a minőségre!
Arra se legyen rest a webesünk, hogy a fotóknak feliratot adjon, „alt attribútumokkal” lássa el. Ez például arra való, hogy a gyengénlátók is tudják a böngészés során, hogy adott szövegekhez miről szóló képet mellékeltünk. Fontos, hogy a weboldalunk is közvetítse, hogy társadalmilag érzékenyek (IS) vagyunk!
Ezen felül a keresőoptimalizálás szempontjából is nagyon fontos a képek szövegezése!

6. A weboldalnak mobiltelefonon is tökéletes felhasználói élményt kell nyújtania!

Nem mindegy, hogy ha feltöltesz egy új fotót, akkor azt egy mobiltelefonon is méretarányosan tudod e megtekinteni! Ne lógjon ki a képből!
Milyen idegesítő már, amikor a mobilon oldalra kell görgetni, mert csak a kép bal széle látszik…. Ugyanez igaz arra is, amikor a képet ugyan összenyomja telefon méretre, de nem méretarányosan és egy elnyújtott torzó válik belőle. Nálunk ilyen nem fordulhat elő.  Tudjuk, hogy az internetezők több mint fele már mobilról netezik. Ez nagyon fontos követelmény!

7. Egy weboldalnak vannak kötelező tartalmi elemei.

Mik ezek?
Például kötelezően fel kell tüntetni a tulajdonost és elérhetőségét.
Fel kell tüntetni a tárhelyszolgáltatót. Ha engedélyköteles tevékenységgel foglalkozunk, akkor az engedélyt kiadó hatóság nevét és a kiadott engedély számát is fel kell tüntetni. Kötelező az oldalon Süti tájékoztatót közzétenni, azt az érkezéskor a látogatónk arcába tolni! Ha adatokat kezelünk, akkor kötelezően adatvédelmi tájékoztatóval kell rendelkeznünk és azt el kell fogadtatni az adatot átadóval!

8. Keresőoptimalizálás!

A weboldalunk oldalai megfelelő címmel, legalább alap SEO beállításokkal rendelkezzenek!
Enélkül a weboldalunk a kert végében titokban elásott kincshez hasonlít! Ne várjuk, hogy véletlenül rátalál valaki! Adjunk meg kulcsszavakat, meta leírásokat, keresőbarát címeket!

9. Végére hagytam a kifejezetten design témákat!

Mert amellett, hogy rendezett, tartalmas, hatékony és jól működő weboldalt kapunk, nagyon fontos, hogy az a weboldal milyen hangulatot áraszt!

Pont olyan ez, mint amikor beülsz a Suzukiba és érzed, hogy húsz centire van a popsid a földtől, izomból tekered a kormányt, és halálra izzadsz már tíz kilométeren is! Vagy beülsz a BMW-be, ahol kényelmes magasságban ülsz, mindent és mindenkit látsz, egy ujjal tekered a kormányt, miközben feláll a szőr a kezeden a húsz fokra állított klíma hatására!

Nem mindegy, hogy amit látsz, az mennyire ragadja meg a figyelmedet! Mi olyan megoldásokat alkalmazunk, amiktől a weboldalak érdekessé, és izgalmassá válnak. Nemcsak a megfelelő színkombinációt találjuk meg, de felkutatjuk a legprofibb illusztrációkat és olyan animációs megoldásokat vetünk be, amitől azt mondod majd: Ez igen! És ami nagyon fontos! A vevőid is ezt mondják majd!

És ez még nem a Ferrari!

Mert ígértem, hogy arról is említést teszek! Azok a teljesen egyedileg kódolt,  prémium weboldalak!
Tizenkét évvel ezelőtt egy sima bemutatkozó oldalt 260 ezer forintért készítettek el. Volt öt menüpont, amiből az egyik a galéria volt, egy „Aktuális” blokk az oldalsávban és kb. ennyi!

Nyilván a tartalomkezelő rendszerek megjelenésével sokat egyszerűsödött a weboldalkészítés, de azért azt gondolom, aki minőségi weboldalt szeretne magáénak tudni, mert ő maga is minőséget képvisel, ne hagyja magát megvezetni az egy óra alatt 22 ezerért készülő weboldalakkal!

Minőségi weboldalt szeretnél Te is?

Ha Te sem éred be kevesebbel, mint a kiváló minőséggel. Ha a Te tevékenységed is minőséget képvisel, és nem elégszel meg bármivel, ne habozz! Vedd fel velünk a kapcsolatot!
Ugye szeretnéd?