+36 30 653 8439 hello@ildeesigner.hu
Számítógépes grafikai, szerkesztési munkák

Mostanában több kisebb számítógépes grafikai, szerkesztési munka talált meg. Volt köztük szórólap, hangulattábla, facebook borítókép, logótervezés, ajándékkártya és névjegykártya tervezés is. Mindig örülök, ha ilyen feladatot kapok, hiszen ebben tudom leginkább szabadjára engedni a fantáziám, és több különböző lehetőséget is ki tudok próbálni, mire megszületik a végeredmény. Ez azonban nem mindig egyértelműen könnyű feladat, hiszen nem biztos, hogy épp eltalálom a megrendelő ízlését. Erre szokták mondani szakmai berkekben, hogy pontos briefet kérjünk a megrendelőtől, mert egyébként vagy feleslegesen dolgozunk, vagy számtalan javítás után egyezünk ki valamiben, ami nem is biztos, hogy akár egyikünknek is tetszik.

Az ügyfél véleménye!

Ha már itt tartunk. Nagyon nehéz feladat úgy dolgozni, hogy nem kapsz elég visszacsatolást, legyen az bármilyen jellegű kritika. Néha bizony megkönnyebbülés lehet azt hallani is, hogy “Ne haragudj, nekem ez nem tetszik.”. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy amit készítettünk, az rossz, csak valószínűleg nem egyezik az ízlésünk. Más az igény. De amikor vaktában lövöldözöl, hogy magadtól kitalálj valamit, mindenféle infó nélkül, és a végeredményre csak annyi válasz jön, hogy “Oké, jó lesz, tetszik”, az nem mindig ad bizonyosságot arról, hogy az ügyfél elégedett. Mondhatnám úgy is, hogy olyan visszajelzésekre vágyom, amikor azt látom, a megrendelő le van hengerelve! Itt érdemes megemlítenem három különböző esetet arról, hogy kezdőként milyen érdekes tapasztalatokat szereztem.

Az első eset

Az első ilyen alkalom az volt, amikor egy ismerősöm keresett fel azzal, hogy egy ideje keresi a számára, tevékenységéhez jól illő logót, de az eddigi tervek nem igazán tetszettek neki. Át is küldött kb. három különböző változatot, hogy ezek voltak az eddigi próbálkozások, de nem fogták meg őt. Színeket kérdeztem tőle, és nagy lendülettel nekiálltam, hogy az eddigiekből a nekem tetsző, vagy épp a hölgyre utaló jegyeket eggyé gyúrjam. Amikor megküldtem az első logót, amibe egy sziluettet illesztettem, akkor kaptam az infót, hogy a sziluett ki van zárva, bizonyos okból. Nos, sokkal könnyebb dolgom lett volna, ha ezt az információt az anyaggal együtt küldi meg. Mondjuk úgy, hogy ez az alak kizárva! Ezt követően megkérdeztem, hogy mi az, ami maradhat, és így indultam tovább.

A következő logó betűkből és egy szimbólumból állt. Egy idő után kiderült, hogy milyen korosztályt céloz a tevékenységével, és igazából lendületesnek, karcsúnak, mégis erősnek szeretné a logót, ami kifejezi őt magát, illetve a tevékenységét. Végül kb 8-10 különböző próbálkozás után feladtam. Ez azóta is foglalkoztat, hogy miért nem tudtam az igényének megfelelőt kitalálni, de tudom. Nem kaptam elég részletes  igényleírást. Fontos az is, hogy mi az ami semmiképp nem szerepelhet a végeredményben!
Én azt gondolom, a logóknak nem feltétlenül kell minden információt tartalmazniuk, néha elég két jól egybeillesztett, megformázott betű, amiből aztán mindenre lehet nyomtatni. Feketében, színesben, papírra, textilre, matricára, bögrére és még sorolhatnám.

A második eset

A második alkalom a tréfás névjegykártya eset, amelyről nemrégiben bejegyzést is készítettem: http://ildeesigner.hu/egy-kis-trefa/

Névjegykártya tervezés, szerkesztés

Az eredeti tréfás névjegykártya

A történet lényege, hogy miután a megrendelő nem adott semmiféle instrukciót arra, hogy mit szeretne, gondoltam, hogy megtréfálom, és egy olyan névjegykártyát állítottam össze neki, amit egy hatéves gyerek szülinapi meghívójának szoktak, de lehet, hogy már ahhoz is gáz…
Amikor megküldtem neki emailben a tervet, megírtam, hogy le is adtam a nyomdába a rendelést, ezzel is fokozva a hatást.
És lássatok csodát, annyira jó  illusztrációt sikerült találnom, hogy közölte, hogy igazából neki ez tetszene is. Átszíneztem a betűket, megtaláltam a hozzá illő betűtípust, kiemeltem a fontosabb adatokat, átrendeztem kicsit az egészet. Levettem a rikító rózsaszín keretet és a szövegbuborékot. A vicces autófeliratot komolyabbra váltottam. Kiderült, hogy négyen dolgoznak a műhelyben, ezért egy negyedik alakot is beillesztettem a képbe, így elkészült a végleges verzió. Pedig higgyétek el, három másikat is terveztem, amit a fent említett bejegyzésben meg is nézhettek.

Névjegykártya tervezés, szerkesztés

A végleges változat

A harmadik

A harmadik eset tegnap történt velem. Pakson dolgozom egy zoknikészítő cégnél, akik forgalmuk egy részét webáruházon keresztül érik el. A webáruházba felkerülő fotók, szövegek elkészítése a feladatom, illetve egyéb ötleteket adok, illetve kapok marketingterületen. Kiderült, hogy a cégvezető szeretné megköszönni a vásárlók rendeléseit, és további rendelésre ösztönözvén szeretne adni minden megrendelés mellé egy kupont, melyet a következő vásárlás alkalmával lehet felhasználni. Ki is találtam, hogy milyen lesz a háttér, milyenek a betűk. A szöveget megtördeltem, szépen elhelyeztem, és egy szexi, harisnyás, magassarkú cipős női lábat tettem be illusztrációnak.

A “régi motoros” kolléganők előre szóltak, hogy a főnöknek ez a kép nem fog tetszeni. Igazuk lett. És amikor elmondta, hogy miért, meg is értettem. Kicseréltük a fotót egy meglepett női arcra, de a cégvezető még nem látta, így nem tudom, mi lesz a véleménye.
Fontos tehát, hogy mielőtt nekiállunk a munkának elegendő és megfelelő információt kapjunk az elképzelésről. És a tiltólistáról.

Hogy miről is beszélek:
  1. Egyoldalas vagy kétoldalas névjegykártyát szeretnél e?
  2. Mi legyen az illusztráció? Saját fotó, internetről letöltött stockfotó, vektorgrafikus ábra, ikon, logó, egyéb. Stílusában legyen e elegáns, csúcsmodern, hagyományos, nosztalgikus, vicces, trendi, bohókás, és sorolhatnám.
  3. A kép az egész névjegykártya alapját képezze e vagy csak egy blokkban helyezkedjen e el?
  4. Milyen színvilágot szeretnél, illetve mik azok a színek, árnyalatok, amiket kizárnál? Ezek az alap színt és a hozzá illő betűk, ábrák színvilágát is meghatározzák.
  5. Pontosan meg kell adnod a kártyára kerülő adatokat, hiszen partnereid az alapján fognak keresni téged. Ez a neveden kívül lehet postai cím, telephely, szalonod vagy üzleted címe. Feltétlenül szükséges a telefonszám, kell email cím, webes elérhetőség, facebook- vagy egyéb közösségi oldal elérhetőségek, esetleg nyitvatartási, vagy ügyfélfogadási idő. Ezeken kívül röviden felsorolhatod a szolgáltatásaidat is.
  6. Milyen papírra kéred a nyomtatást? Hagyományos fehér kissé fényes, vagy matt papírra, esetleg kreatív kartonra.
  7. Hány darab névjegykártyát szeretnél legyártatni?

Ennyi információ már nekem is elég ahhoz, hogy megközelítőleg eltaláljam a neked tetsző, esetleg apróbb változtatásokat igénylő tervet. Köszönöm, ha ebben segítesz nekem, hiszen a cél az, hogy olyan névjegykártyád legyen, ami neked tetszik. Másrészt az is fontos, hogy nekem is sikerélménnyel záruljon a megrendelésed! 🙂
Ugyanezek az információk fontosak bármilyen munka megkezdése előtt, ahol tervezni kell bármilyen grafikai anyagot. Legyen az plakát, csomagolóanyag, szórólap, hirdetés, bármi. Akár online akár nyomtatott felületre szánod!

 

[siteorigin_widget class=”Sydney_Action”][/siteorigin_widget]
%d blogger ezt szereti: